korning och små tankar

Sitter på jobbet en måndags morgon och funderar. Tänk att lite framgång med våra hundar kan göra en lyrisk i flera dagar. Nu tänker jag givetvis på Geishas korning, tänk att min lilla höna klarade det så himla bra, 494 poäng. Bitarbetet var jag inte så nervös över men allt det andra hade jag rejält med fjärilar i magen:). Nu är det till att planera och komma i tävlingsform tills på söndag, men hua hur ska jag i min fullspikade vecka hinna spåra. Lydnad hinner jag träna en stund varje dag, ingångar på plan från alla håll och kanter och olika miljöer är vad vi behöver lägga tid på just nu, inte tappa fokus.

 

Denna veckan är sista veckan med kurser sen ska jag bara fokusera på mina egna hundar. Har för tillfället tappa lusten eller rättare sagt orken. Man lägger en himla massa tid på andras hundar och sen har jag inte riktigt ork eller lust att ta mig an mina egna. Inte alls bra men nu ska det bli ändring. Har bestämt mig för att åka ner till min klubb eller fotbollsplan varje dag i ur och skur och träna om så bara i 10 min, ska göra detta fram till oktober sen ska vi göra ett uppehåll, för jag har en plan och ett mål som vi ska uppnå i år, och ett mål på längre sikt som jag förr eller senare ska uppnå:)

 

Så nu kör vi så det ryker. Framåtsändadet, rutan, inkallning med ställande, fjärren, skall och stegen och lilleman fortsätter jag och grunda med mycket lek. Tänker på det Cilla skrev om att ha hunden i träningsläge innan man går in på plan. Att göra samma varje gång, och att träna och göra så lika som möjligt på tävling. Funderar mycket på detta med alla konstiga täcken vi gör åt våra hundar som blir så olika på träning och tävling. Det där med träningsläge har jag nog fått till och jag filar på det andra. Har börjat slå på ficka med bollen i två gånger innan vi börjar med ett moment och Geisha har fattat detta bra hon vet att den snart kommer den:) och detta går ju bra att göra på tävling också. Inför krypet stryker jag henne på halsen, samma där det kan man göra på tävling, hoppet knyter jag handen och då tror hon att jag ska kasta något mm.... så håller vi på nu klurar på hur det ska se ut när vi är klara, om inte så är det kul att prova och se om det håller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0