Röksug

Härligt, härligt snön försvinner mer och mer. Nu finns det skogar som man kan lägga riktigt långa spår i. Men jag vet det är bara början av februari och mer snö kommer nog. Nu gäller det att passa på medens det är tö. Har spårat flera dagar med Tray och jag är nöjd med det jag sett hittills, sen vet man ju aldrig det är mycket som ska till än för att jag ska kunna uttala mig om han är en bra hund i spåret.

 

Jag försöker sluta röka och det är ingen lätt match, och vet inte än hur det går, men fan vad irriterad jag är över allt. Har haft en helvetes vecka på jobbet med allt som ska in i januari inkomstdeklarationer och alla andra uppgifter som ska in. Jag fungerar inte riktigt i huvudet som jag ska, svårt att koncentrera mig och får tänka flera gånger på sånt som annars är givet.

 

Nu längtar jag till slutet av februari då första minilägret på länge blir av. Ska bli så roligt att träffa alla, och vissa har man ju inte sett sen SM. Och Tray får träffa brorsan Julle.

 

Geisha har haft en riktig bus vecka, eller ska man kalla det förstörar vecka. Köpte ett nytt fint ljus och satte på bordet här om dagen, dumt av mig. För jag borde förstått att en ny grej skulle bli intressant. Tänk hon åt upp hela ljuset, och på samma gång passade hon på att ta mina glasögon och demolera dom också. Det var någon som frågade när dom lägger av med att äta och förstöra allt. Inte fan vet jag för när det gäller Geisha har jag inga förhoppningar. Det kan vara lugnt i flera månader och helt utan förvarning börjar hon hitta på hyss igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0