Är våren på väg tro?

Nu känns det som våren äntligen är på väg på allvar. Vi har varit i skogen och spårat i flera veckor och mer snö har det inte blivit. Tray är jätte duktig i spåret och nu har han fattat det hela, vet redan när vi tar på selen vad som är på G. Geisha som snart ska ut och tävla går för tillfället kanon i spåret, men det märks att det varit en lång vinter för tempot blir riktigt behagligt efter en stund och hon sparar på sin energi och håller sig i spårkärnan. Lydnaden är också bra för tillfället, men vi har ett litet problem. (krypet) Fattar inte riktigt vad som hänt men jag känner att vi ska böra om från början igen för nu ser det inte alls bra ut, hög och alldeles för ivrig.

 

Tray tränar jag mest hemma i lugn och ro, och en stund i ridhuset på söndagar. Nu är det platsträning inne som vi håller på med och jag har klicka in att huvudet ska vara i backen. Han är för söt när han lägger sig och dyker ner med huvudet. Min lille plutt, sen tränar vi mest staga och positioner, kontakt.

 

Fick influensa så jag låg däckad i sex dagar, inte lätt med tre hundar när man knappt orkar ta sig mellan toa och sängen. Men tack vare snälla vänner så löste det sig så hundarna kom ut varje dag och fick springa av sig ordentligt. Blev så himla rädd när jag blev sjuk, har förra våren i färskt minne med lunginflammation som aldrig gick över. Men nu känner jag mig mycket bättre.

 

Nu ser vi fram i mot en vår med mycket aktiviteter. Snart kennelläger och sen rullar det på med allt roligt som händer under den ljusa tiden. Skulle varit hos Cilla på ett litet tränings läger i helgen men tyvärr blev hon sjuk så vi fick skjuta på det. Hoppas vi får till ett nytt tillfälle snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0