Lördag 4/9-10

Min lilla plutta fick 9 fina stor härliga, valpar.. Och det är svårt att beskriva känslan i ord men ska göra ett försök. Åkte till Harry och Annehe på torsdag kväll, för som sagt så trodde Annehe att valparna skulle komma någon gång under natten. Blev väckt halv fyra för då hade vattnet gått. Sen började en lång väntan halv sex kom den första valpen, och Geisha fattade inte riktigt vad det var. Tittade förvånat på den och på Annethe som höll fram den till henne, men efter lite nosande började hon slicka den. Sen tog det två timmar innan nummer två kom, då tänkte jag ska det ta så här lång tid mellan varje valp så får vi hoppas att det bara är sex stycken. Men efter bara tio minuter pluppade nummer tre ut, och sen gick det som på räls den en efter den andra kom. I början kändes det lite läskigt innan man såg att dom röde sig och att allt såg bra ut. Geisha var fantastiskt duktig hon var pigg hela tiden och verkade inte ha speciellt ont, ja hon kommer nog att bli en bra mamma. Jag är jätte glad att jag var med och fick uppleva det här jag var lyrisk över varje valp och lärde mig med en gång att känna igen vilken som var vilken. Har ibland funderat över hur man kan skilja dom åt i början. Men det gör jag inte längre för jag kan se varje individ framför mig just nu, komma ihåg varje litet täcken, ja till och med i vilken ordning dom kom och jag har redan mina favoriter får se om jag kommer att ändra mig innan dom är åtta veckor


Kommentarer
Postat av: pamela

Återigen GRATTIS<3

Så fint du skriver om Geishas och din stora dag,man blir allt lite mer ödmjuk och lite tårögd när man läser om födelsen av ett gäng goa Swedboxare.Kram till er alla<3

2010-09-04 @ 08:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0