Resume`2009

En resumé av 2009 och mål 2010

Ja vilket hund år det har varit, ska försöka komma på allt som har hänt. Vi börjar med Geisha som har varit med på alla boxerspecialer hunder 2009 och om jag inte mins fel så har hon varit placerad på dom flesta, fått ett antal CK och några HP. Så har min lilla höna blivit uppflyttad till lägre klass spår. Vilken hund hon är visst hittar hon på lite dumheter ibland, men det gör inget för det finns så mycket bra i den hunden som jag hoppas jag ska kunna förvalta på bästa sätt. Sen till min älskade Dyrka, värdens bästa Dyrka. Ja vi har haft ett riktigt bra tävlings år. Förra året var vi inte riktigt överens när det gällde lydnaden jag har klurat och funderat på hur jag skulle lösa det hela, ja det har varit många sömlösa nätter för hela tiden har jag vetat att hon har allt det där bra i sig som jag inte riktigt har lyckat att ta fram. Och så en dag så hittade jag lösningen och nu är vi på GGG När jag väl kom på hur jag skulle göra var det en baggis att bli uppflyttad till lägre klass spår och vi hann även med att bli godkända i lägre innan säsongen var över. Ja som sagt nu är det bara till att jobba vidare vi har mycket kvar att lära av varandra jag och min Dyrka. Sen har vi varit på läger och åter läger det har varit så många läger så jag kommer inte ihåg alla, små läger med vänner stora läger ( Boxerlägret) mellan läger VLO och sist men inte minst värdens bästa kennel Swedboxläger. Vi har tränat för en hel del bra instruktörer och annat hundfolk kan ju nämna några Tina på Boxerlägret, jag gillar verkligen henne har alltid bra lösningar i både spår och lydnad som passar mig så det kommer att bli mer Tina. Benny Steen har vi varit på kurs hos och det var en givande helg. Värdens bästa Harry har vi spårat och tränat en del med under året och alla mina underbara vänner, Christina, Cilla, Melina, Helena, Ingrid, Barbro……… ja den här listan kan göras hur lång som helst jag älskar er alla och utan er hade vi inte kommit någon vart alls. I mellan all hundträning har jag också lyckats ha några egna kurser en fortsättnings kurs inriktat på tävlingslydnad och bruks för våran klubb och så hade jag och Ingrid en valpkurs för VLO och så har jag hållit i spåren på några läger, det är så himla kul att hjälpa andra klura och fundera ut lösningar och så blir man så glad när det ger resultat och man ser hur matte och husse växer. Så även i år kommer det att bli några kurser. Så till år 2010 Vad har jag för planer?? Jo Geisha ska bli uppflyttad till högre spår, vi ska börja tävla  lite lydnad. Dyrka har jag inte tänkt tävla någon bruks med alls i år vi ska försöka köra lite lydnads tävlingar annars blir det bara träning för hennes del så i år blir det Geishas år. Vi ska åka till Polen på utställning och en och annan Boxerspecial lär det nog också bli. Givet vis blir det Boxeläger i alla de former. Så nu tränar vi på och ser fram emot ett händelse rikt 2010. Till sist i denna resumé vill jag tacka Harry och Annethe att jag fått deras  förtroende att förvalta värdens bästa hundar Dyrka och Geisha och för att dom alltid ställer upp på oss och alla andra valpköpare TACK!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0