Måndag 1/2-10

Det har varit en bra hund helg. I lördag var vi ett gäng som tränade i ridhus. Den här gången planerade jag min träning bättre. Geisha var lite okoncentrerad i början men efter några snabba kornregeringar, gick ljuset upp för henne och hon var med mig. Cilla hjälpte mig med att klura på hur jag skulle kunna belöna henne med bollen i boll hållare utan att rumpan kom ut. Efter lite tankar hit och dit kom Cilla på att om jag sätter bollhållaren på axeln i stället så kanske det blir bättre och mycket riktigt rumpan åkte in med en gång. Sen på söndagen var det dax för uppletandekurs, vaknade på morgonen och tittade på termometern 25 minus, hia!! vad kallt och ur ska det här gå tänkte jag. Men på med många lager kläder och sen iväg. Det hela avlöpte väl vi hade mycket teori och var bara ute korta stunder och jag var helnöj med kursen, många bra och lätta knep för att lyckas med ett fint och bra uppletende. När väl kursen var klar så vräkte snön ner och det var med nöd näppe vi tog oss hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0