Fredag 10/12-10

Lita av mitt sätt att se på hundhållning. Visst älskar jag att träna med mina hundar, men hur lång tid tar det ett pass lydnad 10 minuter ett spår tja du går det på 30min om det är långt. Och hur länge sitter inte hunden i bil? det är jätte kul brinner för brukshudsklubben och Boxerklubben och allt annat som har med träning att gör. I bland får jag kommentaren en hund till hur ska du hinna med. Ja det kan jag också undra ibland men hinner gör jag och alla får det dom ska ha. Men man får inte glömma det viktigaste med hund enligt mig. Kunna gå ut och släppa dom fritt minst en timme varje dag, tja nu är det ju så kallt och jag hatar det för för mig är den här stunden när vi åker ut i skogen, fotas med ett gäng andra hundar och dom fär springa leka och ha kul en viktig inte bara viktig utan den viktigaste delen med att ha hund. Jag älskar att gå där med hundar runt benen man rensar både hjärna och skäl.

 

Tycker det är en fröjd att se tre trötta hundar i soffan efter en lång promenad. Och för det tycker jag inte att det är mindre kul att åka och träna med mina hundar. Men efter en träningshelg eller ett läger så är mina hundar visserligen trötta i huvudet men har så mycket spring i benen kvar, och jag har dåligt samvete för att dom inte har fått springa så mycket.

 

Koppel promenader i all ära, och det finns ju folk som bor så att dom måste ha sina hundar i koppel jämt, men jag hade nog inte fixat det, hur långt får man då gå för att en boxer ska få ur sig all energi och hur jobbig är inte en boxer som inte är rastad ordentlig. Ja det är då man får dom problemen som min boxer är heltokig.... Nej trötta huvuden och trötta ben då får man en härlig boxer, eller rättare sagt tre underbara hundar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0