Torsdag 24/9-09

Vilken dag det var i går. Skulle reka mitt spår och gå ett snitslat spår till elittävlingen på söndag. Jag åkte ut i skogen vid tolvtiden och började mäta upp rutan, när det var klart började jag gå spåret tog inte med mig hundarna för Katarina skulle komma vid tre och prov gå spåret. Det hela började bra hade spåret klart för mig i huvudet. Men någonstans på vägen gick jag fel, har ju inte gått det här spåret på ett år. Men det är lugnt tänkte jag för jag har ju snitslat kanske inte så mycket för jag vet ju hur jag ska gå, tji fick jag, jag hittade inte några snitslar och hade inte en aning vad jag var. Gick och gick men inte kom jag fram till något ställe som jag kände igen. När jag vandrat runt i skogen i en och en halv timme ringde jag Katarina. Du får släppa på din hund för jag är vilse, hon skulle skynda sig men kunde inte vara i skogen fören tre. Så jag tog det lugnt ringde och tjatade med Cilla en stund. Men så helt plötsligt fick jag syn på en snitsel och jag hittade ut då var klockan tjugo i tre. Sen fick vi gå det spåret en gång till och sen ett spår till så när klockan var halv sex hade jag gått färdigt i skogen, men mina hundar var glada för dom fick gå med resten av dagen vill ju inte gå vilse igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0