Söndag 13/9-09

Vi har varit ut och tävlat jag och Dyrka. Dagen började med budföring 14 ekipage och jag och Dyrka har start nr 10. Budföringen går i tävlingsledarens trädgård lite konstigt tycker hundarna , så när det är min tur har alla som var före mig nollat momentet ingen hund vill springa. Ja ja tänker jag vi gör ett försök, men Dyrka tycker inte det är några som helst problem med att springa i en trädgård, full spruta som vanligt det har är kul Matte. Det var en hund till av 14 stycken som inte nollade så dagen började bra för våran del. Sen efter lång väntan var det äntligen våran tur att spåra. Dyrka var klockren i spåret vek inte av en millimeter från där jag gått. Det ända hon gjorde som inte var riktigt bra enligt domarna var att hon kollade av första vinkeln så att det verkligen var rätt att hon skulle gå åt det hållet bra tycker jag att hon är noggrann, men vi fick ett halvt avdrag på det, betyget blev 9,5 från bägge domarna. Sen tillbaka till klubben för platsläggning och lydnad. Platsen blev en 10a sen var det bara att tuta och köra. Dyrka var pigg och med mig när vi gick in på plan så det kändes bra, och jag slappnade av jag hann inte se några betyg alls mer än att vi fick en 8 på hoppet under hela lydnaden så vi visste inte hur det hade gått, men det kändes bra, det ända som jag var lite orolig för var att hon tappade apporten på vägen synd när hon nu hade sådan fart ut och in men hon tog ju upp den med en gång i farten så vi hade nog fått betyg på det också. Sen kom resultat listorna upp och vi hade skrapat ihop 257,5 poäng en 4 plats av 13 ekipage och visst hade vi fått poäng på apporten. Så nu har vi anmält oss till två lägre tävlingar i oktober, ska bli så gött att slippa spåra på en tråkig äng varken jag eller dyrka tycker att det är kul.

Kommentarer
Postat av: Monica

Grattis, grattis till den fina placeringen!:)

2009-09-13 @ 10:04:44
URL: http://joppelito.wordpress.com
Postat av: veronica & curry

Super GRATTIS till flickorna.

kram Veronica & Curry

2009-09-13 @ 15:16:35
Postat av: Elisabeth o harrick

Nä men Grattis va kul....så var appellen avklarad!! Gött bara att tuta o köra...

Kram Elisabeth

2009-09-13 @ 22:59:40
Postat av: Nina & T-T

Jättegrattis till uppflyttningen, så himla kul för ER. Kram från Nina & T-T

2009-09-14 @ 14:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0