Torsdag 26/11-09

Just nu kör vi kryp över allt, inne, ute, i blött gräs, på hårt underlag. Ja så fort vi får ett tillfälle, för jag vill ha ett riktigt bra kryp till lägre tävlingen i april, så det inte blir som med Dyrka vill inte här är blött. Vi försöker att åka och träna två dagar i veckan fast när det är sådant här väder så tar det emot ibland. I förrgår körde jag bara starter med Dyrka och hon är så duktig släpper inte kontakten alls och det är så kul att studera henne när vi tränar för nu viftar hon på svansen hela tiden, ja det är en fröjd att träna med den hunden. Geisha har ju fått överslag ibland när vi tränar hoppar runt och skäller, har försökt att hantera det på olika sätt men nu har jag kommit på vad det är som utlöser beteendet. Hon gör så när jag är otydlig och hon inte riktigt förstår vad hon ska göra, så nu är det bara för mig att visa henne tydligare och då slutar hon med en gång. Geisha har blivit bättre på fronten hitta på dumheter eller så är det jag som blivit bättre på att plocka undan saker, men här om dagen hade jag inte plockat av rums bordet, där stod ett glas och fjärrkontrollen låg framme och genast var den lilla tösen framme och norpade både glaset och kontrollen, glaset hade hon lagt i korgen och som tur var hade hon inte hunnit bita sönder hela kontrollen. Men det roliga är att hon burit glaset från andra våningen till första, ja hon har ju föremålsintresse kan man säga och det är ju positivt.

Kommentarer
Postat av: Babs m vovvar

Ha, ha, man skulle tro att våra små tjejer var syskon. Winnie är som en hamster. Har en tygbur uppställd och där hittar jag alla möjliga saker. Igår var det en oshyvel, skor, en sönderbiten smörkniv i trä, mm mm. Bävar för den dag jag måste lämna henne ensam hemma och den dagen kommer ju att komma. Skulle behöva ett helkaklat rum utan någonting i. Skiter väl i sakerna man är ju mest rädd att hon får i sig något olämpligt. Vi ses på söndag om min förkylning blivit bättre. Mornarna är värst, får ta i allt jag har för att komma ur sängen. Huvudet väger säkert 100 kg och värker, undrar vad jag gör på nätterna. Går i sömnen och dricker whisky eller ..........

Kram på dig!

2009-11-27 @ 09:33:55
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0