Måndag 9/11-09

Jag har nog aldrig varit så här sjuk. Det vill inte gå över, men nu känner jag mig bättre men har inte riktigt någon kraft än. Så det har varit en riktigt lugn vecka. Dyrka finner sig bra i att bara vara hemma men min lilla höna tycker att vi har för tråkigt, hon hittar på det ena upptåget efter det andra och här om dagen när hon tyckte att nu får det vara nog matte ställde hon sig och skällde på mig. Men lite roliga saker har hänt, Melina har fått hem sin lilla valp Zam och om någon undrar om inlägget i gästboken så är det bara Erica som skojar till det lite. För jag tejpade Zams öron. Erica hade sett en bild på den lille i Melinas B-logg och ringde till Melina och sa att hon får gå en kurs i öron tejpning och då var Melina snabb med att tala om att det är Maria som tejpat dom, Ja tycker nog inte att det var så illa tejpat men ni vet hur det kan vara, försöka få till det bra på en hund som inte sitter still en enda sekund. Sen har vi varit och spårat i lördags Jag, Cilla och Melina. Jag och Melina var lite sena så Cilla hade redan gått två spår när vi kom jag sprang ut ett till Thea och Melina gick ett till lilla Dias. Sen var det fika med goda mackor som Cilla hade med sig. Vi provade några varianter av bebis spår till Zam och han spårade lite men nu var det ju första gången i skogen och många ny intryck så det var nog lite förvirrande för lilla pojken så Melina ska göra lite rutor till honom nu i början och jag är övertygad om att det kommer att bli riktigt bra. Geisha fick ett spår som var lagom långt och lite klurigt. Eftersom vi inte gjort något på en vecka var hon taggad till tusen och jag hade svårt att hålla igen henne, så en bit innan slutet snurrade hon till det rejält och tappade spåret och jag tappade henne, hon for iväg i en väldans fart och Bakspårade, men hon kom tillbaka när hon insåg att det hela var fel, vi hittade spåret igen och fortsatte till slutet. Dyrka fick ett riktigt svårt spår med lång liggtid tre timmar. Hon jobbade bra och plockade dom första tre pinnarna sen fick hon ett tapp, oj vad frustrerad han blev jobbade och jobbade vi hade haft två älgar i spåret vet inte om det var deras doft som ställde till det så för henne , men hon vill ju inte ge upp så jag backade med henne och som tur var hittade hon spåret igen och fick slutet jag kunde riktigt se på henne hur glad hon blev när hon fick sitt spår i näsan, mattes duktiga vovve. Thea fick ett spår med många terräng växlingar och en väg hon var lite undrande i början ska jag verkligen gå här där dom där älgarna har gått, Cilla sa till henne och då tuffade hon på fixade spåret utan några som helst problem. Ja vi hade en riktigt trevlig lördag i skogen. Här hemma börjar det bli klart vi håller på med det sista på golvet sen ska det upp lister och hyllor och lite pill här och där så snar ska jag ta nya kort och lägga upp här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0