Tisdag 3/3-09

Dum dummare och dummast måste vara jag. Jag i dag fick jag den geniala iden att lägga ängs spår till mina prinsessor. Jag och Helena träffades vid dom stora ängarna vid halv elva. Det blåste som attan och regnade små spik och inte nog med det för marken var frusen också. Snacka om att ge sina hundar dom bästa förutsättningarna. Ja som ni förstår så gick det inte så bra, Dyrka lyckades ta sig igenom sitt spår fick även med sig alla pinnar men hon gjorde inget bra spårarbete och jag blev irriterad på henne vid flera tillfällen när hon stannade och inte hittade spåret med en gång igen. Så dum jag är det var ju inte hennes fel vinden låg ju på och spåret hade säkert flyttat sig. Geisha började att spåra bra och markerade första pinnen sen efter första vinkeln var det kört. Hon tappade spåret och blev mycket frustrerad rusade fram och tillbaka för att hitta rätt igen, Jag selade av henne och sa hopp och lek. När hon blev lös och kunde springa fritt, hittade hon spåret och frispårade till slutet. Eftersom vi spårat så lite på äng kunde jag ju gjort det en annan dag när vädret varit bättre. I går var vi en sväng på klubben och tränade lite lydnad, Det regnade och Dyrka tyckte inte att det hela var roligt så hon tog fram sin tröga stil och vips fick hon som hon ville matte satte in henne i den varma skön bilen igen. Har bestämt mig för att inte ens försöka när hon är på det humöret utan hon åker in i bilen igen och får inte komma ut mer den dagen, kanske fattar hon att det gäller att vara pigg om man ska få vara med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0