Söndag 29/3-09

Vet inte om jag ska skratta eller gråta!!!!!!!!!!!! Vi åkte till Borås BK i morse samling kl 8. Ut till spåren och det gick bra alla pinnarna med in men lite slarv i spåret vi fick en 7a, ja det är ju typiskt Dyrka, hon gillar inte appellspår tycker nog att dom är för enkla man hinner ju stanna och lukta på annat också. Det skulle hon aldrig göra i skogen. Sen tillbaka till klubben för att köra budföring och plats. Budföringen gick hyfsat en 8 Dyrka var lite för glad i mottagaren. Sen platsen en 8 där också, hon satte sig upp när det bara var en halv minut kvar. Ja vi känner att än så länge är vi med och kan bli uppflyttade. Så till lydnaden den blev helt katastrofal, Dyrka var på gott humör och vi lekte hon hade bra kontakt innan vi skulle gå in på plan. Sen hände något det var några som tränade agillity och deras hundar sprang igenom en tunnel som rasslade varje gång och Dyrka tappade fokus helt blev helt paralyserad av dom. Och så förblev det genom hela lydnaden hon var inte med överhuvud taget och jag hatar när hon blir sån här vill bara ta tag i henne och säga skärp till dig men det får man ju inte på en tävling. Så just nu har jag ingen lust att tänka tävling med den hunden, man skäms ju för henne och jag vet att hon kan gå bra om hon bara vill. Men jag ändrar nog mig till nästa vecka för då ska vi ju på det igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0