Måndag16/3-09

Fy fannn vilken helg jag har haft, Den har varit skit bra. Vi åkte till Anneth på fredagen jag Ingrid och Anneth hade mys kväll med go mat och så ska det låta. På lördagen gick vi upp tidigt och åkte till VLO för att ha kurs med Benny Steen. Vilken kurs jag har lärt mig så mycket och många självklara saker som man kanske inte alltid tänker på. Mycket lek och balans. Först var jag givetvis väldigt nervös men på något sätt när man väl kommit in med sin hund trollar Benny bort nervositeten hos en och man kan koncentrera sig på hunden. Jag hade Geisha med mig. Vi har haft svårt med apporten hon vill inte hålla fast den och med 3 min hjälp från Benny håller hon den stenhårt. Ja som sagt har helgen handlat mycket om balans. Vi har fått lära oss att balansera upp hundarna för olika moment. Så att vi ger hunden bästa förutsättning för att klara momenten. Visst det låter självklart men gör vi det, nä det tror jag inte dom flesta gör. Vi har också fått lära oss att grunda hundarna riktigt inte tillåta halvbra saker och framförallt att leka med våra hundar på ett bra sätt. Benny tyckte att alla våra hundar var skit bra det var bara Mattte och husse som inte var riktigt lika bra, och visst är det så. Vi går för fort fram och vi tillåter att saker inte är riktigt bra. Nu ska jag gå tillbaka och grunda mina hundar riktigt ordentligt och vi ska ha skit kul tillsammans känner mig verkligen taggad på att träna hund. På lördag kvällen hade Anneth fixat mat när vi kom hem sen tittade vi lite på tv och upp liktidigt på söndagen. Kursen fortsatte i samma anda hela söndagen också vi har fått mycket ris men också en hel del ros. Jag måste säga att Benny är fantastiskt duktig både på hund och människa.


Kommentarer
Postat av: Barbro m Livia&Winnie

Tjenixen!

Kan du skicka Benny i den här riktningen, skulle behöva en liiiiten puff i rätt riktning just nu.

Verkar ha haft det kanon, vad skoj, visst är det härligt när den där "rätta" känslan infinner sig.

Kram

Barbro m vovvar

2009-03-16 @ 16:20:25
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0