Fredag 3/7-09

Fy vad jobbigt det är när hundar inte är bra och man tillslut måste komma fram till det ända rätta. Våran älskade Selma är inte bra. För det första har hon cancer tumörer och så har hennes höft börjat krångla. Hon har ont när hon går i trappan och när man tar i höften skriker hon och i går kväll hade hon så ont att hon skrek en lång stund när hon gick upp för trappan. Så i natt har Anders legat i hund sängen jämte henne, ( Våran hund säng är 1,40 * 1,40 rätt stor) Efter som Selma är Anders hund så är det ett svårt beslut han har framför sig. Men vi har lovat varandra att ingen hund ska behöva lida i vårat hus bara för att man tycker synd om sig själv. Anders har för ett bra tag bestämt sig för att skaffa en valp och börja träna igen och denna gången blir det en Boxer hane men den är ju inte född än och det tar nog minst ett halvår till innan det blir parning med den aktuella tiken, ( en Swedbox så klart) och han hade nog trott att Selma sak hänga med ett bra tag till jag lider med honom. Så till något annat i går var jag och Cilla och tränade hos Benny Steen. Och det är så roligt att se när Benny tar Dyrka vilken bra hund jag har, det är så jävla mycket i den hunden att det inte går så bra för mig och Dyrka hänger enbart på mig. Men vi kommer en bit längre efter varje gång vi varit hos den krullhåriga mannen. Och jag blir så glad när Benny säger precis som Harry att Dyrka är en skit bra hund, med hur mycket fart i som helst bara man trycker på dom rätta knapparna. Jag tror inte han gav henne en enda korvbit i går utan han belönade med röst klappar och lek och vilken fart hon hade när vi apporterade och vilken arbetsglädje. Så nu arbetar vi vidare och jag är påfylld med energi igen det ska bli så kul att testa allt nu och hoppas, hoppas att det funkar om inte så får jag väl börja knyppla i stället för att träna hund


Kommentarer
Postat av: Barbro m Livia&Winnie

Usch så tråkigt med Selma, men ni resonerar helt rätt. De ska inte behöva ha ont, man skjuter ju liksom bara upp sorgen ett tag, för den dagen kommer det vet vi ju. Läste också i Cillas dagbok om hur duktiga ni är, så himla kul. Vill också ha en Bennygenomkörare. Kanske kan bli av snart!

Jag kommer på fredag till lägret. Har bokat in en dag extra och fick nr 28 tror jag, samma som till SM. Skall bli så himla kul att träffas igen. Lycka till på onsdag, här hålls alla tassar och tummar i världen för er.

Kram till er från oss!

Barbro m tjejer

2009-07-03 @ 18:48:54
URL: http://www.jipotimas-livia.com
Postat av: pamela

Det gör så ont i hela kroppen när den dagen kommer då man måste ta det allra svåraste/viktigaste beslutet för sin trognste kompis skull,jag vet att ni gör helt rätt,men så ont det gör.Kramar i massor till er alla.Pamela och Oskar.

2009-07-04 @ 09:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0