Tränings helg i Öxabäck

Ja då har vi haft ännu en tränings helg i Öxabäck. Tjejerna ramlade in på lördag middag, efter lite fika begav vi oss till plan för att träna lite lydnad. Cilla körde kontakt och frittfölj med Thea och jag säger bara det vilken kontakt och vad fint den hunden går. Christina körde linförighet med Master och hon har verkligen jobbat upp honom, det såg riktigt bra ut. Jag körde lite kontakt med Geisha. På kvällen åt och drack vi gott. Sen på söndagen blev det spår i skogen i -10 grader. Jag, Ingrid och Melina gick spår åt varandra. Måns imponerade mest på mig. 8 månader och löser det mesta och han har inga som helst problem med pinnarna. Trippan gick över dom två första pinnarna men Ingrid stoppade henne så hon fick ta dom. Vi tror att det kan bero på att Ingrid har slutat med tuber i spåret. Geisha gick sitt spår utan problem men hon tog inga pinnar. Sen blev det lydnad igen. Tack Ingrid att du kom på hur vi ska få Geisha att hålla kvar apporten länge. På måndag åkte jag och Christina till Annethe och Harry och tittade på valpar och åt lunch Elisabett och Tauno kom också så vi hade en trevlig förmiddag. Mässan fick vi hoppa över eftersom det inte gick att få någon parkeringsplats inomhus vi ville inte att Master skulle stå ute när det var så kallt.


Vilka dom här tjejerna är kan ni aldrig gissa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0