Söndag 1/2-09

Den här veckan har varit svår. Min svårt cancersjuka mamma dog i måndags och även om man varit väl förberedd på det hela så blev det mycket svårt när man var mitt i. Jag har farit mellan Öxabäck och Kållered hela veckan dels har jag varit hos min pappa och sen har det varit en massa papper som skulle ordnas. Men i torsdags tog jag mig tid att träna lite lydnad. Och i fredags kom Ingrid till mig vi tränade lydnad och Ingrid fick se Dyrka när hon visade sin bästa sida gick skit bra. På lördagen var jag och Ingrid på föreläsning hela dagen . Vi lyssnade på hundetologi med Kerstin malm och Björn Forkman sen föreläste Kent svartberg om träningsmetoder allt var mycket intressant och det fanns en hel del som man tog till sig ska bli kul att testa lite nytt. I dag söndag har vi varit och spårat Cilla kom också hit i morse så det var jag, Ingrid, Cilla och Anna. Ingrid och Trippan gick ett spår som jag lagt ingen gick med dom så Ingrid hade inte en aning hur spåret gick, Men dom klarade det galant. Cilla och Thea gjorde också ett jätte bra spår. Hilda gick lika bra i dag som förra gången med ny sele. Nu ska vi bara klura ut hur vi ska få Hilda mer intresserad av pinnarna. I Dyrkas spår hade någon gått. Jag märkte att hon inte var som vanligt hon var liksom lite tveksam och mycket riktigt så hade hon någon stans bytt spår men som tur var hittade hon tillbaka till sitt spår och fick en pinne som belöning precis efter hon hittat rätt. Geisha har börjat att dutta pinnarna och för tillfället så nöjer jag mig med det.


Kommentarer
Postat av: Barbro m Livia&Winnie

Åh lilla gumman, beklagar sorgen. Förstår att du har det jobbigt. Den där djäkla sjukdomen tog min mamma också.

Stor varm kram till dig!

Barbro

2009-02-09 @ 22:04:54
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0