söndag 20/12-09

Den här helgen har jag ägnat helt åt hundarna, alla andra julstökar men jag. I lördags var jag och Cilla och spårade hela dagen i 11 minus det var kallt kan jag lova. Jag hade mitt gasolkök och korv med mig Cilla hade kaffe och varm oboy med sig. Vi hade ju gjort upp en strategi för Dyrka och Thea dom skulle få korta väl utmärkta spår, bra med snö för då ser man precis vart man gått. Och om dom gick på vilt så var det bilen som gällde, sen skulle dom få ett nytt spår. Vi la dom korta spåren och sen gick Cilla ett till Geisha. Nu var det fika dags, attan gasolköket funkade inte men eftersom vi är två, envetna kvinnor och vi ville ha både korv och värme. Så det var bara till att börja samla ved och det tog inte lång tid, fören vi hade en stor härlig brasa. Dyrka och Thea fick gå sina spår och dom var båda klockrena så våran strategi sprack. Bella fick ett spår utan ligg tid och hon lär sig mer och mer för varje gång. Geisha spårade som en gud, hon är verkligen en riktigt bra spårhund min lilla höna. Dias var sig inte riktigt lik, men jag tror att det var lite för svårt spår. Men hur som helst så löste hon hela spåret med lite hjälp från Cilla. Och i dag har jag och Geisha varit i Borås ridhus och tränat ihop med Ingrid och några andra elfsborgare, det var riktigt kul och Geisha brydde sig inte om den annorlunda miljön som jag trodde att hon skulle göra. Hon var helt med på noterna och tyckte nog att det var lika kul att träna som jag gjorde. Dyrka fick stanna hemma i dag för hon har börjat löpa äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0