Onsdag 22/4-09

I går åkte jag till Elfsborg för att träna. Började med Dyrka fisen, men hon var inte med är nog lite slö av löpet. Så jag tog ut Geisha som vanligt är det full fart på henne. Just nu är hon inte speciellt balanserad, måste samla ihop henne hela tiden annars gör hon allt i raket fart och så kan vi ju inte ha det. Vi har haft lite problem med hoppet, förut hoppade hon så fort hon såg hindret så jag har varit tvungen att vara ganska hård med att hon ska sitta innan hoppet, nu vågar hon inte hoppa utan sitter kvar. Så ibland kvittar det hur man gör det blir fel ändå. Nu får vi köra hopp utan krav ett tag och se om det blir bättre. I förrgår var jag hos veterinären med Dyrkas öga och det var ingen fara med det är bara en irritation på ögon globen eller vad det nu heter, vi fick salva så det ska nog bli bra igen, passade på att vaccinera henne samtidigt. Annars njuter vi av dagarna nu tar långa promenader fikar ute på altanen, jag älskar den här årstiden och hundarna trivs när dom kan vara ute hela dagarna i trädgården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0