Måndag 1/9-08

I går var det spår med spårgruppen, det började en ny hund labben Bensson med matte Mona. Jag la spår till Bensson ,Hilda och Geisha för Annas var lite sen så det var lika bra att lägga så många spår som möjligt innan hon kom. Mona som inte har spårat så mycket fick gå ett spår till Dyrka.

Dyrka var först ut i spåret, Spårade bra men gick förbi första pinnen som var upp märkt. Jag höll i mot henne tills hon hittat pinnen för nu får hon inte gå över pinnarna, När vi kom till andra pinnen gjorde hon samma sak där. Då började jag ana ugglor i mossen för Dyrka brukar inte missa flera pinnar i sträck och pinnarna låg en bit ifrån där Dyrka gick och hon brukar hålla sig i spår kärnan, Så jag frågade Mona har du lagt pinnarna i spåret. Nej ska man det fick jag till svar jag har lagt dom utanför spåret. Inte konstigt att Dyrka gick förbi dom och vinden var åt fel håll så hon fick ingen hjälp alls. Hon hittade i alla fall slutet.

Sen var det Benssons tur han spårar bra men är så het att Mona knappt orkar att hålla honom, Så vi måste lugna ner han , Nästa gång ska han få ligga en stund vid början av spåret och han ska få gott godis i spåret så tempot blir lite mer normalt. I går fick han ligga en stund vid varje pinne också.

Hilda spårade bra men hon är så yvig i spåret och hon går gärna upp med hög nos. Anna ska lägga korta IPO spår under veckan så ska vi se om det hjälper.

Geisha spårade bra det blev ett litet spår med två leksaker en svår vinkel efter en bäck, Hon löste spåret hur lätt som helst och nu stannade hon vi leksaken och lekte en lång stund så det tar sig. Nästa träff blir på torsdag för jag ska till Alvestad på Söndag och då får vi även en Boxer valp med kul.


Kommentarer
Postat av: Bäzz

Duktiga hundar.

2008-09-01 @ 08:38:23
URL: http://bigbazz.blogg.se/
Postat av: robiN

Go´morgon

2008-09-01 @ 08:39:41
URL: http://roppsnopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0