Fredag 5/9-08

Fy attan vad jag är stolt över Dyrka. I går gick vi ett skit svårt spår. Anna gick ett spår åt mig, men hon gick bort sig. Hamnade bakom ett högt berg som det inte gick att ta sig över, så hon fick gå över stora stenar, mellan trånga bergs kilar. Ja ibland fick man krypa för att komma fram, sen gick det ut på en sankmark så man sjönk till knäna i vatten och tillslut upp för hela berget. Dyrka tuffade på bättre än någonsin ju svårare det blev ju mer drag i linan fick jag. Hon missade inte en enda apport och spårade som en gud. När vi kom upp från berget och slutet låg där, var jag så slut att jag inte kunde resa mig men glad, Dyrka fick verkligen bevisa att hon klarar svåra spår. Min lilla Gurka är bäst.

Dagen till ära så hade vi en liten boxer kille på 4 månader med oss vad han heter har jag glömt men matte heter Melina. Matte fick först lägga ett litet spår med en sak i slutet som vi släppte på med en gång, Först fattade han inte så mycket men kopplade snar på nosen och gissa om han blev glad när det låg en leksak i skogen. Sen gjorde vi ett likadant spår till men det fick ligga i 45minuter, Nu gick han ner med nosen bättre, spårade bra för att vara första gången och han blev lika glad denhär gången när han hittade leksaken. Det verkar vara en kille med mycket motor i och bra föremålsintresse ska bli kul att följa denna lilla kille i spårarbetet framöver.

Hildas spår var lite svårt några terräng växlingar som hon klarade bra, men jag gick en bit på en traktorstig och där fick Hilda problem. Hon har fortfarande alldeles för bråttom och går upp ned hög nos vi hade lagt lever i spåret men det struntade hon i. När hon har så bråttom så slarvar hon och tappar spåret gång på gång, visserligen jobbar hon bra bakåt när hon tappar men vi vill ju att hon ska jobba lugnt och inte ha så bråttom. Vi hade lagt en pinne i spåret och den hittade Hilda så det var kanon. Anna har under veckan lagt IPO spår och det gick bra hemma då var hon koncentrerad och stannade vid varje godbit. Funderar på om vi ska lägga ett spår på torr mark för då måste hon ha näsan i marken annars tappar hon spåret det kanske gör att hon blir mer rädd om sitt spår.

Geisha fick ett litet spår med bara ett slut, gjorde det lite svårt för henne genom att klättra över en stor sten la en godis på stenen. Först genade hon runt stenen , men vände och gick upp på stenen och hon blev lite förvånad när det låg en godis på den. Hon spårar bra men har lite för bråttom hon också tappar i mellan åt men hittar fort spåret igen.

Nu har jag en full spikad helg framför mig, i kväll ska jag vara barnvakt åt Cornelia och i morgon är det KM på klubben, på söndag är det utställning i Alvestad. Återkommer med rapport efter helgen

Cornelia äter själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0