Fredag 3/10-08

Då har det gått en vecka igen. Geisha är bra men jag drömmer fortfarande mardrömmar om att hon sätter i sig saker som fastnar i magen. Vår träning i veckan har bestått av mycket lek. I måndags och i tisdags fick jag inte riktigt till det med Dyrka lek funkade bara en kort stund. Och platsen gick hon upp på. Vet inte riktigt vad det beror på för hon har varit trygg i sin platsliggning. Men det är väl bara till att backa igen. I går när vi var och tränade funkade allt mycket bättre Dyrka var taggad på leken och när vi inte lekte belönade jag med lever och då blev det fart på henne. Jag la plats två gånger i går och peppar, peppar hon låg kvar lugnt och snällt som hon brukar göra. Vi går vidare med skall, nu kan hon skälla tre fyra gånger innan det kommer belöning så det blir bättre och bättre. Med krypet gör vi också framsteg nu kan jag nästan stå helt upprätt och kommendera kryp. Alla moment som inte ska gå med fart är Dyrka riktigt duktig på.

Geisha har jag inte tränat så mycket med för hon har ju varit sjuk. I går fick hon åka med till klubben men vi gick bara en promenad, hon får vila till söndagens spår.


Kommentarer
Postat av: oskar och matten

Vad kul att vi blivit en länk hos er,Tack!

Stackars lilla gumman som blev så dålig,men skönt att det ordnade sig utan operation,det är riktigt jobbigt när våra hundar blir sjuka och dom inte kan säga vad det är.Vi har emellanåt också problem med platsen,för Oskar är inte så trygg där ,är mycket platsbundet,får väl tävla på hemmaplan.Krams pamela/oskar

2008-10-05 @ 18:35:35
URL: http://mullenuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0