Torsdag 13/11-08

I tisdags på träningen hände det som inte får hända på en appellplan. Jag hade satt Geisha för en inkallning, gick rätt så långt ifrån henne och till saken hör att hon har haft lite problem med det här för hon har myror i rumpan men dom sista gångerna har hon fattat galoppen och suttit kvar. Ja tillbaka till vad som hände, När jag ropar Geisha hit och hon börjar springa mot mig kommer en stor schäfer hane springande bakom henne. Geisha blev så rädd att hon bara tjuter och springer ifrån mig så det fanns inte en suck för mig att skydda henne. Schäferns husse försöker ropa in sin hund men han lyssnar inte att dugg utan fortsätter att jaga min lilla tjej. Tillslut springer Geisha tjutande till mig och jag kan ta henne och jaga bort schäfern. Jag fortsätter at träna och försöker göra några mer inkallningar men det går inte Geisha tittar hela tiden bakom ryggen och så fort jag försöker gå ifrån henne så går hon med mig. Sen pratar jag med schäfers husse, och talar om vad det kan förstöra för andra när hans hund gör så här, han är inte arg säger husse men det spelar inte någon roll i det här sammanhanget. Geisha vill inte alls heja på den hunden utan hon är lika rädd för honom när han är i koppel. Så jag släpper ut Dyrka till schäfern hon är inte det minsta rädd så hon går fram och hälsar och då vågar sig Geisha fram också. Så då släppte rädslan för hunden men hon vill fortfarande inte sitta själv på planen. Så i går när jag var och tränade gick jag bara koppel längder ifrån henne måste få henne att bli trygg igen.


Kommentarer
Postat av: Anna och Hilda

Stackars lilla plutt tjejen! SÅ tråkigt när sånt här händer!

2008-11-13 @ 16:18:39
URL: http://www.fagerblom.se
Postat av: Elin

Vad tråkigt med schäfern där.. trist när sånt händer. Hon kommer nog över det dock. :) Du är ju så flitig.

2008-11-14 @ 18:32:13
URL: http://eloz.tk
Postat av: Barbro m vovvar

Fy så tråkigt, men som sagt, du är så klok så det här fixar ni. Vi fick en tvärtom grej. Det kom en schäfer rusande bakom Livia som tvärvände och jagade iväg honom. Han håller sig nog långt borta från henne i fortsättningen. Tyvärr så kikar hon nu ännu mer bakom sig på appellplan och det behöver vi verkligen inte.

Ha det gott tjejer från oss tjejer!

2008-11-14 @ 19:07:06
URL: http://www.jipotimas-livia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0