Tisdag 13/5-08

Nu har framgångarna i helgen lagt sig och vi har återgått till det vanliga, ja inte Geisha hon är en diva nu, bara ligger på rygg och kommenderar oss andra, men han får väl hållas tills hon tröttnar. I går var det kurs igen och jag och vovvarna åkte tidigt för att hinna träna. Anne på klubben kommenderade mig och det gick helt åt faders, inte var det Dyrkas fel. Jag blev nog lite nervös och helt plötsligt kunde jag inte göra en helt om det slog slit i huvudet visste inte åt vilket håll jag skulle gå. Dyrka tyckte att jag var hel knepig och gjorde ingenting rätt hon heller, så om jag nu blir så nervös på en träning hur ska det då bli på tävlingen. Sen tränade jag lite med Geisha och hon har ett fritt följ som inte är av denna värld, hon går så snyggt. Geisha är hela tiden med på noterna och hon tycker det är skit kul att träna, Hon är snabb och framåt. Sen åkte hundarna in i bilen man vi hade kurs, när kursen var klar vid halv nio tänkte jag att det vore nog inte fel att köra Dyrka en gång till innan vi åkte hem. Nu var det lite svalare och helt plötsligt var Dyrka pigg och utförde momenten strålande så hon kan om hon bara vill. Vi la även en plats och det gick bra. Jag får nog åka på sen kvälls tävlingar med henne för då funkar hon ju bra. Men det kändes bra att avsluta kvällen med framgång och lyckanden och glada hundar och en glad och nöjd matte.

image84


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0