Fredag 9/5-08

I går var det dags för slut provet med min projekt hund. Jag åkte tidigt för att träna lite med Dyrka innan provet, och det gick inget vidare. Dyrka löper och det påverkar nog henne rätt så mycket, också är det ju varmt. Så när vi försökt med några snabba ligg i ultrarapid och fritt följ i samma takt la jag av. Jag gjorde slutprovet och det gick bra så nu är jag SBK instruktör. Efteråt bjöds det på smörgåstårta och jag fick en fin bukett blommor av min projekthunds matte. Innan på dagen var vi vid sjön med hundarna, Geisha är inte det minsta rädd för vatten springer rätt ut utan att fatta att det kan bli djupt, och mycket riktigt det blev djupt och en liten Geisha försvann ner i vattnet. Faaan tänkte jag ska jag behöva bada nu jag som inte brukar bada fören det är så där en 24 grader i vattnet och det blir det ju sällan här hemma. Men det tog någon sekund så ploppade det upp ett litet boxer huvud igen. Nu blir hon nog rädd för vatten tänkte jag men Geisha skakade bara på sig och sen full fart ut i vattnet igen det finns inget som skrämmer monster Geisha inte.

image65

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0