Fredag 16/5-08

Då ska vi se vad som hände på hund fronten i går. Geisha är bättre hon snorar inte så mycket längre, och febern har gått ner en del, men lite feber har hon 38,8 nu på morgonen innan hon gick upp så hon får vila några dagar till. Dyrka och jag var nere på klubben och tränade i går. Vi körde igenom etta och Helena kommenderade oss en gång, det gick rätt så bra lite seg i linförigheten och i ligg under gång. Men hon kan momenten och hon utför dom så nu ska vi bara få upp farten lite, men jag kommer inte på något sätt som passar Dyrka har prövat med kamp och leksak men det hjälper inte, måste komma på något Så om någon har några tips är jag himla tacksam. Ett gäng från olika klubbar har börjat träna skydd på våran klubb. Jag pratade med hon som håller i det i går och frågade om jag fick vara med och pröva med mina hundar, och det var helt okey så nästa torsdag ska vi vara med ska bli kul.

Så tillbaka till lydnaden jag la Dyrka på plan och bad en annan som tränade att gå runt henne med sin hund och hon reser sig inte tittar lite men ligger tryggt kvar. Efter en stund kom det in fler och fler hundar och frågade om dom fick lägga sin med, så till slut var det ett gäng hundar som låg plats. Dyrka låg nog i 10 minuter. Platsen känns trygg för tillfället. När jag hade tränat klart och skulle gå in i stuga och ta en kopp kaffe la jag Dyrka lös utanför stuga och gick in och hämtade mitt kaffe jag såg henne hela tiden genom fönstret men hon såg inte mig, och även där låg hon kvar. Min duktiga lilla Gurka .

image86


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0