Tisdag 16/12-08

Nu börjar det lacka mot jul och det märks alla människor är så upptagna. I söndags var det ingen som hade tid att spåra med mig så jag och Gurkan fick ge oss ut i skogen alldeles allena. Geisha som har skadat tassen fick stanna hemma. Jag la ett rätt så långt spår till Dyrkis. Sen kom det tråkiga väntan på att spåret ska bli klart att gå, inget kul att dricka kaffe själv. Men vi tog en promenad och små pratade med varandra. Dyrka tycker att det är kul att vara ensam med matte ingen lilla syrra som tar all uppmärksamhet. Spåret gick kanon Dyrka missade inget och hon gick så bra som bara hon kan göra ibland. Sen har det bara blivit koppel promenader för Geishas skull och det är inte kul, Geisha drar som besatt och mina armar håller på att gå av. Jag fattar inte att man kan dra som den hunden gör hon ligger nästan ner på marken och krälar sig fram. Ja nu vet jag vad ni tänker se till att få lite lydnad på henne. Men jag har nog försökt med alla medel men det går inte riktigt in i skallen på henne. Men så fort kopplet åker av kan hon gå hur fint som helst. Hennes sporre har läkt fint så i morgon kan hon nog få vara lös igen tack och lov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0