summering av 2008

Summering av 2008 och nya mål 2009

Ja året började med att min lilla Geisha fis föddes den 3/1-2008 hos Swedbox kennel. Jag hade som mål att starta i lydnad och bruks med Dyrka. Och hur gick det. Jo vi har startat i en lydnad kl1 och det var katastrofalt skrapade ihop ca 70p sen har vi startat i två appell klass och det har inte heller gått så bra vi har brutit efter spåret bägge gångerna. Men under året hat Dyrka lärt sig att plocka pinnar i spåret och blivit en riktigt bra spårhund det trodde jag aldrig i början på året i alla fall inte att hon skulle plocka pinnarna spårat har hon ju alltid gjort bra . Hon har lärt sig plocka saker i uppletande rutan och det är riktigt bra tycker jag. Och med en annan förare hade hon nog varit igång i tävlings sammanhang också för jag har haft lite svårt att hitta på knappen på henne men jag tror att det har lossnat lite nu tack vare hjälp från duktiga boxer förare och framför allt har jag fått hjälp och råd från Harry som äger Dyrka, så tack bror för att du stöttar oss i alla lägen och Annethe för att du alltid tar dig tid när man ringer och att du orkar lyssna på alla dumma frågor. Vi har också varit på en massa läger. Boxerläger, Skåneläger, kennelläger och VLO läger. Jag har backat tillbaka med Dyrka så nu tar vi nya tag och som mål 2009 har vi att klara appellen och starta i lägre klass spår. Geisha hade jag inga speciella mål med under 2008. Vi har börjat träna lydnad och det har varit kul för hon älskar att träna och det är en helt annan fart på henne, går inte att jämföra med Dyrka. Geisha är det alltid fart på, ja hon är en mycket underlig hund kan vara ute i timmar och bli aktiverad, men hittar fortfarande vid ett års ålder på lika mycket bus inne som en liten valp gör. Men vad gör det när hon är så lätt lärd i andra sammanhang och hon är alltid med på noterna så man får ta det onda med det Goda. Vi har också börjat med spår, hon tycker att allt är lika kul. Jag och Geisha går långsamt framåt ingen brådska, kör in grunderna ordentligt. Men jag har illa fall lite planer för 2009. Har tänkt att vi ska starta i appell och i lydnad i vår / sommar. Vi har också planerat in en hel dröse med läger och utställningar. På utställnings plan har det också gått skapligt under året Dyrka har som bäst blivit placerad som 1 i sin klass med CK och Geisha har blivit BIM i valp klass och ställts i junior klass på stora Stockholm där hon blev 4 i sin klass med HP. Ja om man summerar det hela så har det gått framåt. Fast man inte tycker det när man står mitt i då känns det som det inte händer något över huvud taget. Hur som helst så älskar jag mina bägge hundar lika mycket och att dom är så olika är nog bara bra och huvudsaken är att vi har roligt tillsammans och om vi sen råkar klara en och annan tävling är det ett + men vi gör så gott vi kan i alla lägen och vi har kul!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0