Onsdag 3/12-08

I måndags la jag två små spår till vovvarna. Och det gick helt åt helsike det var något skumt som varit i skogen både Dyrka och Geisha blev låga och gick upp med hög näsa och bara luktade hela tiden. Tror inte att det var rådjur eller älg för då hade dom inte blivit så låga, svansen mellan benen. Troligtvis var det lodjur för det har vi gott om här eller vildsvin. Ja i alla fall så bröt jag Dyrkas spår för hon var helt okoncentrerad. Geisha som brukar vara helt inne i sitt spår stannade flertal gånger och bara vädrade gick lite hit och dit men hon tog sig igenom spåret vid pinnarna var hon helt blockerad ville inte leka och svansen mellan benen så det var inget bra spår.

I går var vi och tränade på klubben. Körde bara kontakt med Dyrka och några inkallningar hon fick även ligga en stund i snön och det gick bra. Geisha var helt hopplös på plan igår "hallå matte det är ju massa med snö" Då kan man ju inte träna lydnad hon for mest fram och tillbaka och lekte i snön. Till saken hör att det jämte oss var en matte med en ca 4 månaders valp som tränad och den var så duktig, men såg inte ut att ha så kul och matten såg inte heller ut som hon hade det speciellt kul. Medans mitt lilla monster hoppade och skuttade rullade sig, körde näsan i snön , frustade och hade allmänt kul. Det var då jag tänkte man ska ha Boxer vi har i alla fall kul så jag gav fanken i att träna utan bara lekte och busade med Geisha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0