Tisdag 4/8-08

Ja då var det ett tag sedan jag skrev. Vi har varit på boxerläger i en vecka, det var hel kul mycket hund träning. Jag gick högre spår med mina hundar Tina hette vår instruktör och hon var skit bra. Vi tränade från åtta till fem varje dag. Jag körde Dyrka och Geisha varannan dag , De första dagarna var Dyrka lite slö men med roligare spår och godis i spåren vaknade hon till liv och blev taggad. Vi körde även ett konkurrens spår till henne och då blev det fart, någon snor mitt spår matte. Lilla Geisha har gått bra hela tiden hon är så härlig! spårar på och löser allt, hon har fått rätt så svåra spår men det är inga problem för den hunden. Vi har under veckan kört kluriga och korta spår så att hundarna fått använda hjärnan. Spårtappar, leger, korsspår, förledningar, virrvarr, Vi har gått på murar och vi har spårat på hårt underlag , ja det har varit en lärorik och fantastig vecka.

När jag kom hem på lördag var det bara till att packa upp och tvätta och sen packa bilen igen för vi och några kompisar skulle till Småland och vaska guld. Jag vaskade inte men jag gick promenader med hundarna och tog det lugnt det var välbehövligt efter en hård vecka. Sen under den här veckan har vi varit ute och spårat lite. La ett spår till dyrka med tre apporter, en spårtapp och några vinklar och hon gick bra missade en apport men vad gör det när hon klarade det andra så bra. Geisha fick ett spår med några vinklar och en boll i slutet. Hon går som på räls följer spårkärnan och missar inga vinklar, lägger även godis i spåren till henne också, Mest för att hon ska bli noggrann och för att hon ska lugna ner sig lite. Vi har kört lite uppletande också där kör jag bara en sak till Dyrka så han inte ska få tillfälle att börja byta saker, det gör hon gärna annars. Geisha kör jag lite ingångs övningar med hon älskar att springa ut och leta men är inte så noga med att komma in med saken när hon hittar den, så det får vi öva mera på. Ja något mer har nog inte hänt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0