Onsdag 13/8-08

I går eftermiddag gick jag ut med hundarna, la ett helt vanligt appell spår till Dyrka på en äng, Gick med 10m lina. Hon skötte sig bra plockade alla pinnar. Under tiden när spåret låg så körde jag uppletande. Jag började med Dyrka la ut 3 saker på en rad i rutan, tänkte att nu ska jag se om hon hämtar en sak till mig eller om hon börjar byta saker. Skickade ut henne, först kollade hon av rutan det var en svår ruta med mycket högt gräs. Men efter en stund hittade hon första föremålet det som låg längst ut. På väg in fick hon vittring på det andra föremålet så hon stannade upp, då jobbade jag med min röst och det hjälpte hon kom in med föremålet. Nu visste hon ju var det andra låg så hon ville ut snabbt igen. Jag skickade henne tre gånger och fick tre föremål jag är så stolt över min lilla Gurka.

Geisha la jag först ut ett föremål till när hon såg på, sen släppte jag henne men hon tyckte det var roligare att springa än att hämta saker till mig, letade visserligen upp saken men luktade bara på den sen sprang hon vidare. Så jag tog på henne koppel och la ut några saker i rutan, gick med henne i koppel när hon hittade en sak så berömde jag henne lekte med saken med henne sen sprang vi tillsammans in med saken. Nästa sak tog hon själv i munnen så då sprang vi in med saken och jag bytte mot godis. Jag gjorde så några gånger, sen fick hon se när jag la ut en sak och så släppte jag henne igen, och den här gången gick det bättre hon sprang in till mig med saken med en gång så vi slutade där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0