Tisdag 22/4-08

Vilken dag det har varit i dag!!!!! På förmiddagen tog Helena och jag med oss alla hundarna ut. Vi gick till stora skrämma där det nu är helt fullt med påskliljor, det är så fint. När vi tyckte att dom lekt klart gjorde vi en uppletande ruta. Jag la först två föremål till Dyrka, Hon är mycket noggrann i rutan och nu kommer hon in med föremålen till mig, visserligen släpper hon föremålet en liten bit från mig, så vi får fortfarande öva på ingångar men det gör vi inte under uppletandet, Jag är i nuläget nöjd med henne. För ni ska veta att jag har slitit med att få henne att ta föremål. Det har kostat blod, svett och många tårar. Men som dom säger så får man till slut lön för mödan. Geisha fick titta på när dom stora hundarna jobbade. Sen fick Helena springa ut med en rolig sak, kasta lite så Geisha blev uppmärksam. Sen släppte jag henne och det var full fart ut till saken hämta den, och full fart in till matte, så nu har hon debuterat i uppletande. Jag har övat med henne, att hämta saker till mig sen hon var 8 veckor. Vill inte ha samma jobb med henne som med Dyrka. Sen var vi tvungna att åka ner till byn och köpa hundmat. På vägen hem tyckte jag att det var lika bra att stanna till vid klubben och köra lite lydnad, vi var bara där en liten stund, körde mest hopp och lite linförighet. Undertiden sov Geisha som en stock i bilen.

image56

image57

image58


Kommentarer
Postat av: Viika

Söta bilder på hunden :)

2008-04-22 @ 20:29:13
URL: http://viika.blogg.se
Postat av: Marie

har suttit och kollat på alla dina bilder nu och jag älskar dem. Jag ska skaffa hund en vacker dag (när jag har tid) och jag är 100% säker på att det är en boxer jag vill ha. Dock tycker jag att det är svårt då de verkar vara sönderavlade många gånger - tom hos seriösa kennlar!!

2008-04-22 @ 20:47:43
URL: http://www.metrobloggen.se/marie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0