Tisdag 15/4

Ja då har jag påbörjat min slyngel kurs. Det var ett härligt gäng ung hundar som kom till första kurstillfället. Vi började med att gå en promenad så fick vi se lite vad det var för hundar vi hade i kopplena. Efter fikat och lite information gick vi ut och gjorde valpinkallningar och hör och häpnad, ingen av hundarna tog några äro varv runt plan, alla kom till sina förare så det här kan nog bli en bra grupp. Jag var också hos veterinären i går och tog 1 års spruta på Dyrka, han fick även titta på hennes tass. Skärsåret är diagonalt så det kommer nog att ta lite tid innan det läker, men han tyckte inte jag behövde ha något bandage på henne utan det räckte att vi tog på en sko när hon var ute, så det inte kommer in grus och smuts i såret. Han gjorde också en hälsoundersökning på Geisha och allt var som det skulle, tyckte inte att jag behövde oroa mig för att hon är så snörig så länge hon är pigg och äter och dricker som hon ska, och pigg är hon så det står härliga till. Jag hade tänkt att satsa på att tävla med Dyrka i lydnads klass 1 i slutet av maj men vi får se när jag kan börja träna ordentligt igen, men, men det går ju fler tåg så det är ingen brådska. Den 16 eller 17 maj ska Dyrka göra sitt MH på VLO det ska bli riktigt kul, och lite utställningar har vi också planerat in nu i maj först Örebro den 1 och sen Lerum den 11. Härligt att det äntligen är vår och att det börjar hända lite på hundfronten igen efter en lång vinter .

image49


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0