Söndag 27/4-08

på Ja då var det söndag igen. Det har varit fint väder hela helgen, men jag har inte fått mycket gjort. Vi har varit ute långpromenader och jag har tränat en del med Dyrka här hemma. I fredag hämtade Ander ved och när han lassade av släpet som var fullt med vedträn la jag Dyrka plats för att se om hon klarade att ligga med den störningen, Anders stod ju på släpet och kastade vedträn och det var väldigt intressant men hon reste sig inte. I dag ska vi ut och spåra med min kurs, det blir nog en heldag i skogen för dom är 10 st hundar och alla ska få ett spår var. Jag ska passa på och lägga ett spår till Dyrka också. Nu är jag snart klar med min instruktörsutbildning och det känns skön att inte ha det hängande över sig längre. Har lämnat in mitt skriftliga projektarbete och har bara slut proven kvar. Ett prov med Dyrka i allmänlydnads passet, blir nog inga problem hon är rätt så lydig, jag känner att hon klarar det, tror inte att vi ens lägger ner tid på att öva på momenten. Sen ska jag göra ett slut prov med min projekt hund och det kan nog gå hur som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0