Onsdag 30/4-08

Då har det gått några dagar igen. I söndags var vi ute och spårade med kursen. Skulle lagt ett spår till Dyrka men det var lite ont om mark där vi var och vi hade sju hundar med oss som alla skulle få två spår var, så Dyrka fick stå över. Men vi körde uppletande med henne i stället.

På måndagen var det kurs igen, Jag åkte tidig för att hinna träna själv med Dyrka innan vi började. Snabba ligganden funkar riktigt bra nu, hon har fortfarande lite svårt med ingångarna så det får vi finslipa. Det var varmt 20 grader och det gör inte saken bättre för Dyrka blir så slö i värmen. Det är en fantastiskt bra grupp vi har på kursen detta skulle ju vara en grundkurs, men jag får nog tänka om lite. Alla mattar och hussar är mycket duktiga och tränar verkligen hemma så vi får lägga nivån lite högre än det var tänkt.

I går var jag på klubben och tränade både Dyrka och Geisha. Jag körde hela lydnadsklass 1 med en som kommenderade mig med Dyrka, det gick hyfsat poäng mässigt låg hon nog någonstans mellan 7- 7,5 på alla momenten utan apporten som vi nolla så jag är nöjd med min lilla Gurka. Just nu känns det som vi skulle kunna klara tävlingen med hyfsade poäng men man vet aldrig när vi väl är där så kanske allt går åt skogen än då. Sen var det Geishas tur Dyrka fick ligga plats under tiden jag tränar med Geisha det är en bra störning för henne. Geisha är skit kul att träna med. Hon är med på noterna med en gång och har en fantastisk kontakt med mig. Vi tränade frittfölj där går vi utan kommandon och det går fin fint. Sen tränade vi snabba ligganden under gång och hon är med på noterna där också när jag säger ligg så kastar hon sig ner, ja vad gör man inte för en korvbit. Vi tränade lite sittkvar och apport. Sen satt jag och mina hundar på plan och tittade på när andra tränade mest för att öva passivitet med Geisha hon har lite mer myror i baken än vad Dyrka har.

image62


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0