Ett liter försök

Tänkte göra ett försök att skriva lite i min blogg igen och som vanligt har det hänt så mycket att jag knappt kommer ihåg. Men jag börjar med boxerlägret denna vecka som vi längtar till sååå länge och som sen går så fort. Jag mina hundar och lilla vagnen drog redan på onsdagen. Ingrid och jag samboode var sin vagn men gemensam trädgård. Veckan sprang som vanligt iväg med rasande fart, ena dagen i skogen och andra dagen på lydnadsplan. Vi var en fantastisk rolig och bra grupp med allas våran Tina i täten. Fick lära mig tummköra Tray och detta var något helt nytt för mig, men måste säga att det har funka riktigt bra. Men nu kommer frågan hur går man vidare, Tja det kanske jag får svar på, på nästa boxerläger. Sen hade vi dom bästa kexen och ost med oss i skogen varje dag och det får vi tacka Carin och Johan för. Sen som vanligt vad är ett boxerläger utan Vårgårdas vårdcentral, Jo inget boxerläger.... Den här gången bröt jag ett ben i tummen, men skam den som ger sig, lite bandage sen var jag med i leken igen. Men nu är det ju så att allt som händer under ett läger är inte alltid så rolig. Underbara och goaste killen, Dyrkas pappa och min favorit hane, fina, fina Figo lämnade jordlivet. Många tårar blev det och dom faller även nu när jag skriver detta. Lider så med Harry och Annethe.

 

Nu till nästa stora händelse Boxer SM. Jag fick inte ledigt på fredagen så kunde åka först på fredagsmiddagen. Den här gången bodde jag och Ingrid i hennes husvagn med fyra hundar och som alltid så funkade det helt perfekt. Fredagen ägnade vi åt att titta på lydnaden och sen hägrade sängen tidigt för vi skulle tävla på lördagen, och det var inte alls roligt tappade nerverna helt och lydnaden var nog det värsta jag varit med om. Men vad gör det när man kan glädja sig åt att det går bra för andra. Ingrid blev uppflyttad till elit och det gjorde mig så oerhört glad. Till sist vad är ett boxer SM utan fest.... Vi kom i säng framåt fyra tiden på söndags morgon.

 

Nu till nuet, vi tränar på och gör lite framsteg här och där, Tray är en helt underbar hund men behöver lite uppfostran har nog varit lite slapp med det, för han har ju varit så liten. Men på lydnads plan är han riktigt duktig fattar lätt och vill hela tid lika dant i skogen. Jag försöker hitta lite mer motivation till att åka och träna med hundarna lite mer än vad jag gör. Kommer jag iväg så tycker jag det är jätte kul men, det är just det att komma iväg. I dag har vi i alla fall varit och spårat på äng och det gick riktigt bra, Tray var lite trött i slutet och det blev lite slarv men med tanke på att det var ett väldigt långt spår så är jag super nöjd.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0