Söndag 30/6-10

Nu blir det en uppdatering här, det har hänt mycket sen sist. Min lilla höna är nu inte bara en bra hund utan också en snygg hund. Tog sitt första CERT i bruksklass förra veckan. Sen har vi varit på två lydnads tävlingar som inte gick så vidare bra. Fredagen tävling började med plats, en hund flög på en annan innan vi ens hann lägga dom. Samma hund flög sen på den andra igen som i sin tur flög fram till Geisha. Ja då var den tävlingen körd för som sagt Geisha klarar inte sånt. Stannade inte ens och tog mina betyg på lydnaden. Sen har vi gjort en ny tävling i dag. Och vad händer jo en Malle flyger på Geisha på platsen i dag också, det här är bara inte sant. Ja vi gick i alla fall lydnaden, som var rätt så skaplig vi nollade läggandet hon gick efter mig en bit innan hon la sig. Tandvisning 10,linförighet 7,5, inkallning 10 ställandet 6,5 några steg, apport 9,5 hopp över hinder 9, helhet 8 klappar hunden för mycket mellan momenten. När tävlingarna var slut så gjorde vi en plats tillsammans med säkra hundar en malle jämte Geisha. När han kom in så blev Geisha genast orolig började hoppa på mig och skruva på sig. Men när vi lagt dom och hon insåg att han inte skulle göra henne något så kopplade hon av jag hoppas innerligt att detta inte sätter några spår i framtiden och att vi kan få tillbaka våran säkra plats igen.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Fasen va irriterande, det behöver ju inte betyda något för hunden......men tyvärr blir vi oroliga....o det känner ju hunden. Hoppas du kan vara samma Maria som du brukar trots denna malören. Lycka till o låt inte detta stoppa dej...

2010-05-30 @ 19:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0