söndag 28/3-10

Nu är det vårrrrr och jag har nog aldrig varit så glad, äntligen kan man spåra och träna hund ute igen. I torsdags och fredags var vi på klubben och tränade på en snöfri plan tog en kopp kaffe i solen och njöt. När jag tränade Geisha satt Dyrka i bilen och tjöt och det har nog aldrig hänt förr, jag tror att hundarna tycker det är lika roligt som jag att komma igång igen, visst har vi tränat i ridhus men det är inte samma sak. På fredag kväll ringde Harry och frågade om jag hade lust att spåra på lördag, dum fråga klart att jag hade... Vaknade på lördag och det ösregnade men vad sjutton det finns ju regn kläder. Vi spårade i skogen bakom mitt hus en riktigt bra skog där man kan få ut spår med mycket terräng växlingar. Harry la ett lägrespår till Geisha som hon löste rätt så bra, tappar lite för mycket i bland men det är kanske inte konstigt när vi inte spårat sen långt före jul, men hon löser problemen själv och när hon går bra så är det riktigt bra. Dumma matte glömde kattmaten i bilen så när vi kom till första pinnen fanns det inget att belöna henne med. Vi fick helt enkelt leka extra mycket med pinnen och det köpte hon, tur att det inte var Dyrka jag glömt belöningen till. Jag la ett litet spår till Dyrka och ett längre och mycket backigt spår till Max. Harry la ett spår på kalhygget till gammelgubben Figo och Play fick ett ipo spår på ängen. När vi var klara kan jag lova er att vi var riktigt blöta och kalla. När jag kom hem blev det en varm dusch på med mys byxor och över det morgonrock sen en filt, soffan en bra film och smörgåstårta, två utslagna hundar och en riktigt nöjd Maria


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt Maria!!!!!

2010-03-28 @ 13:43:13
URL: http://mullenuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0