Tisdag 26/1-10

Lite tankar omkring hundträning. Geisha gick ju inte så bra i lördags och vems fel var det jo mitt givetvis. Jag var först ut lite nervös var jag nog med tanke på alla som tittar på, inte så nervös som jag kunde bli förr men vist känns det. I friaföljet låter jag henne göra fel gång på gång utan att jag gör någon större sak åt det hela, jag tjatar mycket på min hund i mellan momenten fast jag lovat mig själv att inte göra så, det här skulle aldrig hända om jag varit själv och tränat. Då skulle jag sagt till min hund att skärpa sig, men nu mesade jag ur. Och en plan B har jag bestämt att alltid ha och det hade jag också, men tog jag till den NEJ, Varför, vet inte. Hade jag planerat min träning med Geisha NEJ, varför, vet inte. För Dyrka hade jag en plan för som jag genomförde och hon gick också så mycket bättre. Så till nästa lördag ska jag ha en bra tränings plan och en plan B vara hård men rättvis inte låta henne få chansen att äta skit eller något annat trams.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0