Summering 2010

Ska försöka summera det här året. Förra året slutade ju med att jag vart uppflyttade till lägre med två hundar. Jag bestämde mig för att låta Dyrka ta en paus från allt tävlande. Dyrka parades förra nyår men gick tom så några valpar blev det inte. Sen hände mycket över vintern jag flyttade från Öxabäck och mådde inte så bra. Jag vill tacka alla mina vänner som ställde upp under denna tiden nämner inga namn men ni är alla guld värda, och min kära bror och Annethe som alltid finns där för mig.

 

Men vi tränade på så gott det gick med all snö. Hade i sikte att bli uppflyttad till högre under våren för sen skulle Geisha paras. Anmälde mig bara till två tävlingar i lägre och det ångrar jag bittert. Första tävlingen gick spåret helt åt skogen, vi gick bort oss och tiden rann ut. Nästa gick bättre 9 i spåret och 10 på påsläppet. Ja lydnaden gick rätt så bra men hon gick upp på platsen så då rök den tävlingen också, visserligen godkänd men det kunde ju kvittat. Bra för utställning i alla fall, nu kunde jag ställa henne i bruksklass.

 

Geisha åkte under våren med Harry och Anneth på dom flesta boxerspecialer och placerade sig bra hela tiden kom som sämst på en 4 plats om jag mins rätt.

 

Sen blev det parning och efter det boxerläger, som inte blev vad jag hade tänkt mig var sjuk hela lägret och åkte hem en dag tidigare. Men lite ny erfarenheter tog jag med mig hem från lägret. Och vilken sommar vi fick sol,sol och jag flyttade tillbaka till Öxabäck nu kunde det bara bli bättre och bättre.

 

Sen kom boxer SM som är en riktig höjdare varje år. Geisha som var högdräktig fick vara hemma snälla Anders passade henne. Dyrka ställde jag inte och tävlar gör vi ju inte så i dagarna tre kunde jag koppla av och njuta av alla fina boxrar. Vi får ju inte glömma Swedbox bjöd på kräftskiva som var mycket uppskattat, Harry och Annethe hade nog köpt kräftor för flera tusen, mums vad gott det var och så kul vi hade.

 

I slutet på augusti födde Geisha 9 fina valpar och jag var med hela tiden, då var jag en mycket stolt mormor. Sen kom en riktigt jobbig tid för här hemma var det så tomt utan min lilla höna. Jag hälsade på varje vecka men hon fattades mig otroligt mycket. Och gissa om både hon och jag var glada den dagen när vi åkte hem.

 

Men innan dess hade vi VLO läger där jag agerade instruktör, som vanligt var vi ett gott gäng som spårade och tränade lydnad tillsammans i två dagar. Jag älskar läger!!!!!

 

När Geisha väl var hemma så var hon mer tagga än innan hon åkte, tror att en del hundar kan bli lite slö av att få valpar men inte den hunden hon är som en valp hel hon.

 

Sen men inte minst så kom lilla Tray hem en liten söt kille efter Geisha. När jag fick frågan om jag ville ha en till, Ville jag tänka på saken men jag tänkte bara 5 minuter för vad finns det att tänka på. Hade jag inte tagit honom så hade jag nog ångrat mig hela livet.

 

Så nu kör vi på uppflyttade till högre är målet så tidigt som det går under våren, sen hoppas jag att vi ska hinna starta i högre under hösten, med lite flyt ska det gå. Lilla killen tar jag det lugnt med har ju inte ingen broska precis, Nu är det Geisha som gäller i första hand. Dyrka får hänga på som vanligt, lite lydnad och lite spår sen är hon en rätt så nöjd tjej.

 

Tja det var lite av allt som hänt i år, alltid så svårt att komma ihåg så här i efterhand. Finns nog hur mycket som helst att skriva om. För vi har ju haft flera små träffar under året som gått. Men troligen har man redan skrivit en hel del om allt också. Så det här får räcka, nu ser vi fram emot ett riktigt underbart 2011

 

 


Kommentarer
Postat av: Cilla

Känns som att trots att det var mycket som var jobbigt under året så avslutas det med flaggan i topp och med härliga förhoppningar om ett gott 2011! kram <3

2010-12-30 @ 19:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0