Tisdag 20/4-10

Nu flyger dagarna i väg och man har fullt upp, i bland lite för mycket. Just nu har jag tre kurser i gång och tre hundar hemma som alla vill ha sitt. Tänk det var bara en och halv månad sen som man satt och klagade på hur tråkigt allt var och hur lite det fans att göra i all snö, så fort allt kan vända. Hur som så älskar jag att träna hund. Just nu så finslipar jag och Geisha på lydnaden i lägre, till helgen bär det ut på årets första tävlingar ska bli så himla sköj.... Om allt sitter som på träning så kommer det att gå bra, men det kan räcka med att jag blir lite nervös. Geisha är fruktansvärt känslig på mig kan flippa helt om hon tycker jag är konstig. Så jag ska försöka fokusera på hunden och glömma allt runt mig, gå ut på plan med en självsäkerhet. Himla lätt att skriva får se om det är lika lätt när man väl står där. Play har nu snart bott har i tre veckor och det känns som han verkligen har bott in sig, springer direkt till våran bort när vi ska in och ställer sig på sin matplats när det vankas mat. Jag har också fått rutiner när det gäller att ha tre hundar. Morgonrundan med två Dyrka och Play som inte drar, sen en runda med Geisha. Sen ut i skaogen så dom kan vara lösa sen kör vi likadant på kvällen. Bra rutiner som funkar, och lyckliga hundar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0