Måndag 5/4-10

Vilken helg det har varit! Vi börjar med torsdagen när vi var ett helt gäng som hyrt ridhus i fem timmar. Ja blev kommenderad i lydnaden för första gångegen körde jag igenom Geisha i lägre. Och med tanke på att vi var i ridhus så gick det rätt så bra, Hon kan släppa lite på linförigheten men annars är hon med på noterna hela tiden, sätter sig lite för nära hindret på hoppet och kan springa lite för fort till apporten. Men i det hela så ser det bra ut. Krypet är jag skit nöj med. Vi grillade korv och sen blev det även lite upppletande med hundarna. Var inte hemma fören halv sex och då blev det soffan för mig och två trötta hundar. På fredagen tog vi det lugnt för att ladda inför lördagen då vi åkte till Elfsborg för att träna och spåra med Ingrid. Både Geisha och trippan gjorde bra i från sig i spåren, Geishas spår var långt och hon var rejält trött i slutet. Det märks att man inte spårat på länge för hundarna blir trötta i huvudet fort. Dyrka och Elsa fick göra uppletande. Sen tillbaka till klubben för fika i solen och lydnads träning. På kvällen åt och drack jag och Ingrid gott med fyra trötta hundar. Vi hade satt galler mellan hall och rum och varvade hundarna där. Innan kvällen var slut kunde vi ha alla tillsammans härligt när fyra tikar kan ligga i soffan jämte varandra utan problem. På söndagen var det dax för spår igen lydnaden hoppade jag, var lite bakfull och då känns det inte rätt att träna lydnad med Geisha just nu med tanke på att vi snart ska tävla vill inte gå in på plan med fel attityd. Sen hem och vad skönt det var att sjunka ner i soffan med en film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0