Söndag 22/11-09

Ja vad har då hänt i Öxabäck, i fredag var vi barnvakt till Cornelia sen upp tidigt på lördag för att köra hem henne och ut i spårskogen med Cilla, Pamela, Helena och Tommy. Cilla hade en deadline till klockan två så det var bara att sätta igång och springa ut alla spår, vet ju med erfarenhet att det tar tid. Pamela och Oskar var först ut i spåret, killen spårar bra men slarvar med pinnarna går över dom ibland. Pamela fick lite goda råd i spåret att tänka på och ta med sig hem, ja och Cilla har ju gått i den hårda, men mycket bra skolan när det gäller spår ( Harry) där man fått lära sig att det är viktigt att ha en bra lin teknik och att läsa hunden rätt och belöna på rätt ställen. Så det känns helt rätt att överföra det jag kan till andra även om det kan låta som kritik ibland, så är det inte menat så för man vill ju så gärna att det ska gå bra för alla. Sen var det lilla Dias tur och hon börja verkligen bli riktigt duktig i spåret, får hon ett tapp så jobbar hon fint tillbaka i spåret, ja det kommer nog att bli riktigt bra med tiden. Thea fick ett lite längre spår som Tommy hade gått, jag och Cilla gick det själva så vi hade ingen aning alls hur det gick, men Thea förde oss så fint genom skogen fram till slutpinnen. Dyrka och Geisha spårade bra bägge två, men jag måsta försöka få ner tempot på Geisha vet bara inte riktigt hur jag ska gå tillväga så att det blir bra, får klura på det. Givet vis fikade vi, jag hade gasolköket med mig så korv blev det också. Helena och Tommy som inte spårade körde uppletande och lite andra sök övningar, Det finns nog inger bättre än att komma hem ta på sig myskläder och krypa upp i soffan efter en heldag i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0