Söndag 24/5-09

I dag tar jag över skrivandet för matte står i skamvrån och skäms. Ja nu ska ni få höra vad den dumma tanten har gjort. Allt började i går när matte sa att vi ska åka till Christina och Master kul tänkte jag, men ack vad jag bedrog mig. Jag fick ligga i en bur hela kvällen och titta på när dom åt och Master sprang omkring och hade roligt, fick bara gå ut och kissa i mellan åt. Matte säger att det triggar mig pyttsan för henne hon skulle behöva någon som triggade henne i stället. Sen fortsatte det hela med att jag inte fick någon mat på söndag morgon, hon sa att jag blir trött av mat. Skulle få det efter tävlingen. Ja vi kom illa fall i väg till tävlingen och matte gick ut mitt spår. Sen var det min tur att visa hur man spårar. Inga problem för mig långt gräs sånt tycker jag är riktigt roligt att spåra i. Jag var noggrann och plockade mina pinnar som jag ska, men när vi kom till slutet de var då det slog slint i mattes huvud. Ja kan ni tänka er när jag hittade pinnen i det långa gräset sa matte nej, spåra på. Vad menar hon jag stod kvar och hon sa nej igen så då tänkte jag bäst att lyda. Så jag fortsätter spåra upp på vägen och då blir hon skit sur och ropar hit. De var då jag tänkte nu har tanten fått solsting. Till slut förstod hon att jag hittat den där långa pinnen och kom fram och berömde mig fick lite kattmat till och med. Sen kom domarna dom var förbryllade. Så här sa dom vi fattar inte riktigt vad du gjorde där för hunden markerade ju pinnen med en gång. Vore det inte för dig så hade ni en klar 10 men nu när du gjorde på detta viset kan vi inte ge er mer än en 5a. Fy vad arg jag var på matte. Sen kom vi till klubben och skulle köra budföring då klantade hon sig igen. Jag satte mig som man ska och innan matte sa marsch så petade hon mig på örat fattar inte varför, jag sprang så bra som man ska för en 10. Men åter igen så sa domarna att det blir 0 för du rörde hunden efter du tagit av kopplet. Vad sköven skulle hon peta på mig för, hon vet ju att jag alltid springer som man ska för jag tycker det är skit kul att springa. Sen var det lika bra att bryta hela tävlingen. Och attan ta henne om hon bara vågar skylla något på mig för i dag hade jag verkligen tänkt göra allt bra och så tabbar min matte sig helt. Dyrka signerar ut

Kommentarer
Postat av: Barbro mLivia&Winnie

Åh Dyrka&Maria, jag fäller en tår för er skull. Du får komma ut ur skamvrån nu Maria, konstiga saker gör vi alla! Pussa på matten nu tjejer, för det behöver hon. Ni fixar det nästa gång, så det så!

Kram

från

Barbro m vovvar

2009-05-24 @ 18:48:53
URL: http://www.jipotimas-livia.com
Postat av: Nina & T-T

Nämen Maria, vilka hjärnsläpp. Det är tyvärr sånt som händer men du kan vara säker på att du aldrig gör om de misstagen igen. Nya tävlingar kommer hela tiden.

Bättre lycka nästa gång.

Nina

2009-05-25 @ 17:14:41
Postat av: Anonym

Förlåt, kanske egentligen inte roligt, men det lät så tragiskt roligt bara:)Jättesynd, men ni fixar det nästa gång, du vet ju att Dyrka kan det!

2009-05-26 @ 10:37:03
Postat av: monica och joppe

den hemska kommentaren ovan var från oss:)

2009-05-26 @ 10:38:22
URL: http://joppelito.wordpress.com
Postat av: -apan

Vad skönt att höra att det inte bara är min matte som ställer till det för oss ibland....

Det värsta är att det verkar som om de har lite trög inlärningsförmåga de där kärringarna.



TACK för grattis, nu vad det ju så att det var JAG som gjorde jobbet, för det var f-n i matte, ho flinade mest.

tassar från Apansson

2009-05-26 @ 23:00:07
URL: http://www.boxertjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0