Söndag 17/5-09

I går var vi i herkelshult med våra kursare och spårade. Dagen började med strålande solsken och ett gäng glada och förväntansfulla deltagare. Jag och Karin var först på plats så vi slängde ut ett gäng spår till våra hundar och till Trippan. Sen gick vi valp spår till dom som aldrig spårat förr, och vilken lycka det är att se när husse eller matte fattar att deras hund verkligen kan spåra alla spårade riktigt bra så nu är det bara att fortsätta träna och ha kul med era hundar. Jag hade lagt ett appell spår till Geisha som hon gick så där, var inte riktigt nöj med att hon flack så i mellan åt men pinnarna plockade hon. Dyrka fick ett riktigt svårt spår som Ingrid hade gått det gick i sly och torrt som bara den var det. Men hon är så noggrann så det var inga problem tror nog inte hon lyfte nosen från marken en enda gång, visst det går inte fort men hon missar heller inget. Sen fick deltagarna lära sig uppletande några hade gjort det förut med ans för andra var det första gången. Ja vi hade en jätte kul och trevlig dag. På vägen hem hämtade jag Cornelia för vi skulle vara barnvakt tills i dag så nu är jag helt slut, det tar på krafterna när man har en liten krabat i huset som flyger och far ena stunden ska hon gunga sen ska hon göra något annat och så håller det på hela tiden, men hon är så härlig så det är värt att vara lite trött nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0