Fredag 16/1-09

I går var jag riktigt glad, för Geisha plockade upp sin pinne för första gången. Det var kanon väder i går så jag bestämde mig för att lägga spår. Ett var till hundarna på stubbåker. Dyrka fick ett långt spår med fyra pinnar och hon skötte sig bra, gick ur spåret en gång och då sa jag till henne på skarpen sen gick det som på räls. Geisha fick ett lite mindre spår med två pinnar i, och när vi kom till första pinnen stannade hon krafsade lite med tassen på pinnen och sen tog hon den min lilla snötta, vad glad jag blev. Så det gav nog resultat med pin spåren som jag och Ingrid körde förra helgen. Sen åkte vi och tränade lydnad inomhus igen. Dyrka var på sitt allra bästa humör och då kan hon ju gå riktigt bra och i går var en sån dag. Hon var pigg och glad och hade kontakt med mig nästan hela tiden varför kan hon inte vara så här jämt för det är ju så himla kul att träna med henne när hon är på rätt humör. Geisha fick fortsätta att gå vid väggen får se om det gör nytta ska pröva nästa gång att göra samma sak utan vägg, sen tränade jag lite snabba lägganden med Geisha och det blir inte bra hon lägger sig för sakta. Då kom Pierre med en ide att jag skulle kunna använda en pinne med godis på så att draget neråt blir snabbare. För på grund av att jag själv är så stel så går det inte fort nog och då blir läggandet långsammare, värt att pröva i alla fall.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0