Tisdag 12/8-08

Den här helgen har jag inte gjort något med mina hundar, mer än gått korta promenader, jag har varit hos min dotter och hjälpt henne att tapetsera och måla hela lägenheten. Så i går började vi dagen med att gå en lång promenad med våra hund vänner. På kvällen åkte vi till klubben för att träna. Jag hade skrivit i min planerings bok att jag skulle köra Apport, lek, kontakt, plats, framförgående, hopp sitt hopp med Dyrka hut gick det då? Vi började med 4 min platsliggning i grupp, hon låg hela tiden men rullade sig en gång så jag fick gå fram och korrigera henne. Framförgåendet gick bra så länge jag har targerten med godis på, nu kommer problemet att få bort den belöningen. Sitt hopp sitt kan hon bra men sätter sig snett så vi får finslipa det en aning. Sen när det kommer till linförighet så släpper hon kontakten och sackar hela tiden jag får jobba mer med enbart kontakt och backa tillbaka i träningen bara gå några steg så hon inte vet vad som händer det kanske får henne att bli mer på hugget. Apport funkar någorlunda hon springer ut hämtar men jag vill att hon ska sitta med den nu också, vi övar på det, Dyrka är rolig för hon tror inte att man kan sitta med en apport i munnen så varje gång jag säger sitt så lägger hon sig men hon har kvar apporten i munnen och det är ju alltid något .

Geishas planering var ligg under gång, apport och platsliggning, frittfölj, hur gick det? Jo i det fria följet är hon helt underbar hon flyter fram och har super kontakt, ligg under gång gör vi framsteg med jag behöver bara visa lite med handen nu innan fick jag dra handen ner i backen. Apporten leker vi med så den börjar bli viktig för henne inga problem att springa ut och hämta den och hon kommer in till mig med den också men när det kommer till att bara hålla den i munnen så vill hon inte riktigt vara med, mer övning på det. Jag la plats med Geisha i 3 min satt jämte henne hela tiden hon reste sig två gånger i början men slappnade av efter en stund sen låg hon tiden ut. Jag ska sitta hos henne under en längre tid så att det blir tryggt att ligga ska inte forcera på det momentet.

Efter träningen var vi ett gäng som körde uppletande. Jag lägger fortfarande bara en sak till Dyrka, hon har bra fart och jobbar bra i rutan nu kommer hon in med saken och hon lämnar den i handen på mig. Så nästa gång ska jag pröva med två saker så får vi se om hon byter saker eller om polletten har ramlat ner. Geisha körde vi med lek övningar och hon fick se när någon gick ut och slängde en sak sen fick hon leta upp den och springa till mig hon var jätte duktig i går hämtade flera saker och kom utan problem in till mig där vi lekte och bytte mot godis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0