Tävling

Har nog aldrig varit en lydnad lydnads människa. Tycker det är skit kul att tävla och träna men gillar brukset bättre. Men som det ser ut nu om vintrarna så måste jag nog tänka om och tävla lite lydnad också i alla fall till klass 2 sen får det vara nog.

 

I dag åkte vi till Falkenberg för att tävla i klass 1. Och som vanligt var jag riktigt nervös inför platsen, Geisha kan tycka att det är riktigt otrevligt att ha hundar omkring sig. Men det gick bra hon låg kavar fast hunden jämte henne gick upp.

 

Min lilla höna är i bland lite het och det är ju bara positivt, och det var hon verkligen i dag. Linförigheten började inte så bra, helplötsligt så började dom borra i taket och det var riktigt högt. Domaren avbröt oss och vi fick samla oss och börja om. Typiskt att det ska hända oss på tävling, en annan gång tappade han som kommenderade oss alla papper framför oss och då fick vi också börja om;) Hur som så gick det bra och vi fick en 8 på linförigheten.

 

Eftersom jag redan innann bestämt mig för att inte ha några nollor så gjorde jag dk på både ställandet ochläggandet, kanske inte hade behövt att ha dom nerdragen men bättre att ta det säkra före det osäkra, vi har ju haft enkonfliktt i läggande så jagchansadee inte.

 

Resten av betygen var riktigt bra. Inkallning 10, apport 9, hopp 9,5 plats 8 tandvisning 10. Jag också det betyget som för mig betyder mest helhetsintryck 9,5 och kommentaren ” samlad med härlig attityd ” Tycker det är ett bra uttryck för en Boxer. Så nu tävlar vi inte någon mer gång i den klassen men kanske i någon annan klass:)))

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Filippa & Ester

Grattis, mycket bra gjort!!

2011-02-01 @ 18:56:03
URL: http://estertheboxer.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0