Smart eller dum ?

Smarta hundar eller inte ?

Här om dagen när jag kom hem, blev jag mött som vanligt i dörren av Geisha och Dyrka. Men det var bara Geisha som var glad. Dyrka började genast putta på mig och sprang fram och tillbaka till soffan i storarummet. Jag brydde mig inte så mycket utan tog ut dom som vanligt i bilen för en runda i skogen.

 

Väl hemma igen ville inte Dyrka gå in och hon blev låg. Åter igen började hon putta på mig med nosen, irriterad sa jag vad är det? Då genast sprang hon till soffan igen och den här gången gick jag med, och vad hittade jag där JO koltången som någon liten söt hund hade gnagt antagen på.

 

Givet vis ville Dyrka som hatar koltången inte att den skulle ligga i hennes soffa, hon kunde ju inte gå dit och lägga sig. Smart eller dum hund? Ja det är ju frågan om hon varit smart hade hon ju förstått att den inte kan hoppa på henne och klippa klor av sig själv, men det var ju lite smart att hon försökte få mig till att ta bort den.

 

Sen har vi den lille killen som är riktigt duktig med att dutta på saker, jag klickar och han får belöning (KORV) Men när han är på mitt jobb har han en viss kärlek till våra kopiator, han duttar på knappen och ut kommer ett tomt papper, skit kul, han kan stå där hur länge som helst dutta och sen vänta med stor ögon på att pappret ska komma, Och vad säger jag då jo fy Tray låt bli. Ja är han smart som har kommit på det här alldeles själv och han får ju faktiskt belöning varje gång han trycker på den där knappen eller är han bara dum som tycker att ett papper är så kul?

 


Kommentarer
Postat av: Filippa & Ester

Hahaha, smarta hundar skulle jag utan tvekan säga! Härligt! :)

2011-01-18 @ 19:01:37
URL: http://estertheboxer.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0