Första uppletandet

Vad skönt det känns ju nästan som vår, varit ute i två timmar utan att frysa ett enda dugg. Först gick vi en långpromenad och till och med solen tittade fram.

 

Väl tillbaka till bilen ville jag inte alls åka hem. Uppletande fick det bli. Band upp alla tre hundarna så att dom såg mig hela tiden. Andvände en liten skogsväg som korridor. Bakom ett krön la jag föremålet. Dom stora darrade för så klart visste dom vad som var på G.

 

Tray som aldrig har gjort sånt här förr tyckte inte alls det var så kul att sitta fast när matt gick i väg. Men nu så hade jag fått för mig att lillgrabben skulle få se och lära. I vanliga fall så börjar jag alltid mid vindvittring på valpar.

 

Först skickade jag Geisha som älskar att springa och hämta saker till mig.Dyrka Ville hon också som hon tydligt talade om genom att skalla när Geisha sprang. Tray tyckte det hela såg väldigt roligt ut och hoppade och skällde. Ville värkligen låss.

 

Skickade Dyrka också som for iväg med en helvetes fart bra med konkurans i bland.

Eftersom Tray nu sett att jag gått i väg tre gånger och dom andra kommit tillbaka med den där roliga saken, Så varför inte testa med honom också kan ju inte göra någon större skada hittar han inte så vindvittrar vi.

 

Gick ut bakom krönet och la saken för tredje gången och nu tog jag loss lilleman som hoppade runt som en känguru ville i väg. Fullfart och eftersom jag inte självkunde se bakom krönet så var det bara till att vänta och vara tyst, Men så dök han upp med haren i munnen och en lycklig Tray kom farande i mellan åt kastade han den i luften och tog den igen. Men det bästa med allt var att han kom till mig och så glad han var ” JAG KUNNDE JAG OCKSÅ KOLLA MATTE JA HAR BUSEN”


Kommentarer
Postat av: Cilla

Härligt att Lill-killen får skogsjobba!



kram!

2011-01-07 @ 20:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0